29.12.06

Resebrev från Johan Idar i Kurdistan, dag 3

Igår samtalade jag med lärarrinnan, rektorn och skolstartaren Khonav Saleh. Hon brinner verkligen för att implementera det svenska systemet här i Kurdistan. I förrgår var hon på kurdisk TV och fick sedan kontakt med skolministern som var väldigt entusiastisk över hennes tankar ang. hur en skola bör bedrivas. Eventuellt kan hon få lite hjalp från den kurdiska staten i framtiden.
Jag blev efter det körd till Suleimania av underbara vänner som bokade hotell och sedan bjöd på restaurant. Det visade sig att alla tre som jag åt med, hade varit rektorer pa en bra skola här i Suleimania. De är väldigt kloka och erbjöd sig att hjälpa till med att starta skola har i Suleimania om jag har planer på det. De har också flera personer med lärarutbildning som skulle kunna arbeta i en svensk skola här.
Nu ska jag hälsa på en bror till en vän i Sverige.
Hälsningar
Johan Idar

Inga kommentarer: